Algemene voorwaarden

Onze algemene voorwaarden, zonder moeilijke woorden

1.

Al onze offerten zijn vrijblijvend. Een bestelling zal slechts geldig aanvaard zijn na onze schriftelijke bevestiging.

2.

Leveringstermijnen worden te goeder trouw gegeven, rekening houdend met de huidige en normaal voorziene omstandigheden. Ze gelden echter enkel als richtlijn en zijn nooit formeel gewaarborgd.

3.

Een laattijdige levering kan nooit een vernietiging of een ontbinding vanwege de cliënt verrechtvaardigen. Geen enkele vergoeding zal verschuldigd zijn uit hoofde van laattijdige levering. Het risico van beschadiging en tenietgaan gaat over op de koper zodra de goederen onze magazijnen hebben verlaten. Al onze leveringen, zelfs als ze franco geschieden, gebeuren op risico van de bestemmeling.

4.

Alle klachten moeten, om aanvaardbaar te zijn, per aangetekend schrijven gebeuren en uiterlijk binnen de 5 dagen na de levering.

5.

Enkel onze algemene verkoopsvoorwaarden gelden en wij wijzen formeel de algemene aankoopvoorwaarden af die voorkomen op documenten uitgaande van onze cliënten.

6.

Onze tekeningen, berekeningen en nota’s blijven onze uitsluitende eigendom. Zij mogen niet overhandigd, noch getoond worden aan derden zonder onze voorafgaande schriftelijke toestemming.

7.

Behoudens andersluidende overeenkomst zijn de facturen betaalbaar 30 dagen na datum. Niet betaling op de vervaldag brengt van rechtswege, en zonder ingebrekestelling de verplichting mee voor de klant een intrest te betalen op het nog verschuldigde bedrag van 1% per maand. In geval van niet betaling 3 dagen na het verzenden van een aangetekend herinneringsschrijven is de schuldenaar gehouden bij toepassing van art. 1147 B.W. tot het betalen van een bijkomende schadevergoeding, conventioneel en forfaitair vastgesteld op 15% van het verschuldigd bedrag, met een minimum van €200.

8.

Het niet betalen van een factuur op de vervaldag of het niet naleven van een overeengekomen betalingsplan geeft ons het recht het totaal van al onze vorderingen ineens op te eisen en eventuele opdrachten en/of contracten op te schorten of te verbreken zonder schadevergoeding onzerzijds.

9.

In geval van annulering van de verkoop zullen alle bedragen die de koper ons zou gestort hebben in uitvoering van de overeenkomst ons verworven blijven als forfaitaire schadevergoeding onverminderd bijkomende schadevergoeding en renteverlies waarop wij aanspraak kunnen maken.

10.

Bij geschillen zijn uitsluitend de Rechtbank van Koophandel en het Vredegerecht van 1ste kanton van Sint-Niklaas, alsmede de Rechtbank van Eerste Aanleg te Dendermonde bevoegd.

6% BTW tarief VERKLARING (toepassing vanaf 01/07/2022)

Bij gebrek aan schriftelijke betwisting binnen een termijn van één maand vanaf de ontvangst van de factuur, wordt de klant geacht te erkennen dat:

  1. de werken worden verricht aan een woning waarvan de eerste ingebruikneming heeft plaatsgevonden in een kalenderjaar dat ten minste tien jaar voorafgaat aan de datum van de eerste factuur met betrekking tot die werken,

  2. de woning, na uitvoering van die werken, uitsluitend of hoofdzakelijk als privé- woning wordt gebruikt en

  3. de werken worden verstrekt en gefactureerd aan een eindverbruiker.

Wanneer minstens één van die voorwaarden niet is voldaan, zal het normale btw-tarief van 21 %. van toepassing zijn en is de afnemer ten aanzien van die voorwaarden aansprakelijk voor de betaling van de verschuldigde belasting, interesten en geldboeten.

Wijzigingen

Acoustill behoudt zich het recht voor om hun algemene voorwaarden aan te passen. Wijzigingen zullen steeds voorafgaand aan de inwerkingtreding ervan op deze website worden gepubliceerd. Het verdient aanbeveling om deze voorwaarden geregeld te raadplegen, zodat je van deze wijzigingen op de hoogte bent.

Vragen

Als je meer informatie wilt ontvangen of vragen hebt over de algemene voorwaarden van Acoustill, kan je ons hier contacteren.